4 Haziran 2009 Perşembe

Ağva

Bir önceki yazıda da söylemiştim; Türkiye'de gittiğim, gördüğüm, aklımdan çıkaramadığım birkaç yeri paylaşmak istiyorum.

Havalar ısınmışken, vücutlar yorulmuşken gidip güzelce dinlendiğimiz sakin bir yer: Ağva.

Nasıl Gittik: 5 kişi toplanıp, arkadaşlardan birinin arabasına doluştuk. 1 saatlik yolculuğun ardından, Şile'yi geçip, sahil yolu üzerinden Ağva'ya ulaştık.

Nerede Kaldık: Diğerlerine göre tıklım-tıkış olmayan, sakin bir motele gittik: Nehire sıfır Park Mandalin. (Gerçekten muazzam bir yer.)

Ne yedik: O yorgunlukta önümüze geleni yedik. Ama özellikle gidilecek bir yer isterseniz, Rakı&Balık yapabileceğiniz, nehir kıyısında, sessiz ve sakin bir yer tavsiye edebilirim: Nehir Restaurant. Adres: Yeni Mah. Petrol Ofisi Yanı Ağva / Tel: 0216 721 85 33

Cumartesi sabah erken saatlerde yola çıktık. Arabanın tüm kapasite sınırlarını zorladığımız için çok eğlenceli bir yolculuk geçiremedik. Hatta, çantalarımız, yol boyunca erkeklerin "ne gerek var, sanki güneye gidiyoruz, kullanamayacaksınız götürdüklerinizi" gibi sıradan söylemlerine maruz kaldı.

Küçük motelimize varır varmaz, odalarımıza çıktık. Hatta, ne yalan söyleyeyim, ben birazcık kestirdim. Uyandığımda, bizimkiler bisikletleri kiralamış motelin önünde beni bekliyorlardı. Akşama kadar bisiklet sürdük, kayık kiraladık, yürüş yaptık. Saklı Göl'e gittik, Gelin Kayası'nı gördük. Motele geri döndüğümüzde herkesin üzerinde tatlı bir yorgunluk vardı.

Akşam yemeğinden sonra, nehir kıyısındaki çardağımıza kurulduk, üzerimize ince battaniyeler aldık ve huzurlu dinlenme moduna geçtik.

Muhabbet, gırgır, şamata son bulup, gece ilerlemeye başlayınca uzun zamandır özlemini çektiğimiz bir manzara vardı karşımızda: Yıldızlar. İstanbul'da şehrin ışıkları arasında kaybolan yıldızlar, burada tüm çıplaklığıyla karşımızdaydı.

Bence, geri kalanını okumaktansa, gidin orada 2 gün geçirin.