26 Ocak 2009 Pazartesi

Viyana - 2

Viyana'da gezilecek-görülecek yerlerden teker teker bahsetmek aslında çok zor. Çünkü yürüdüğünüz her sokak, girdiğiniz her bar aslında görülmesi gereken yerler listenizde bulunması gerekiyor. Amma da övdüm he Viyana'yı. (Viyana hükümetine sesleniyorum, burs bağlayın bana.)

Öncelikle Stephansplatz'dan bahsedeyim. Gayet görkemli ve birçok insanın buluşma noktası olarak kullandığı bir katedral. Aziz Stephen'in mezarını barındırır, ayrıca arka tarafında hançerlenen bir yeniçeri askerinin heykeli bulunur. (içim sızladı yemin ediyorum.)

01yeniceri

Avusturya Dükü IV. Rudolf tarafından 1365 yılında inşa edilmiş katedral, Viyana'nın en önemli simgesi haline gelmiş. Ayrıca, burası Viyana başpiskoposunun yaşadığı yer olarak da bilinmektedir. El öpmek, günah çıkarmak, bi hal hatır sormak isterseniz burada bulabilirsiniz kendisini.

Katedralden çıkıp, biraz daha aydınlık bi mekana gitmek isterseniz Mozart'ın evini ziyaret etmek iyi gelecektir. Yol tarif ettirmeyin bana, elinizdeki haritada yazıyordur zaten:)

stephansplatz

Buraları gezdikten sonra bi kahve molası vermek tam yerinde olacaktır. Katedralin civarında Kohlmarkt caddesindeki 200 yıllık pastane "Demel"e uğrayın. Çikolatalı kekinizi söyleyin, bir de yanında portakallı likör.

Siz burada muhabbet ededurun, ben bir sonraki yazıya kadar gezdiğim yerleri düşüneyim.

1 yorum:

  1. o heykelde yere serilmişin türkleri betimlediğinide yazsaydın ya

    YanıtlaSil