20 Ocak 2009 Salı

Viyana - 1

Viyana, kısa bir yazıyla anlatılacak şehirlerden değil. Bu yüzden, ilerleyen günlerde de ara ara Viyana'dan dem vuracağım.

Havaalanından şehir merkezine gitmek için sakın taksiye binmeyin. Pahalı olup olmadığını bilmiyorum ama daha kolay ve hızlı bir yol var: Metro. 2 yuroya bilet alıp binin ve gideceğiniz yeri metronun içindeki durak tabelasından takip edin. Zira, çantalarınız ağırsa, orasına karışmam. Hem ne gerek var göç eder gibi çantalar yüklenmeye.

Turist bilgi merkezinde okuduğum bir yazıya göre Avusturya milleti olmayan tek ulusmuş. Yani, Avusturyalı diye biri yok. Orada doğmuş büyümüş insanlar var. Ama aslen ya Almanlar, ya Belçikalı, ya Fransız... Daha uzar gider bu.

Kalacak yer olarak bir çok seçeneğiniz var ; otel, hostel, yurt, sokak:) Size Wombat Hostel'i tavsiye ederim. Birçok otele taş çıkarır bir hizmet sunuyorlar. Merkeze de çok yakın.

wombats_hostels_reception

Yemek yemek hiç sorun değil. Metronun yürüyen merdivenlerinden çıkarken "Urfa Lezzet" restaruantı sizi karşılıyor. O olmadı Şato Restaurant var:) İlla ki yabancı bi' şeyler yemek isterseniz de Philharmonikerstrasse 4'teki Ana Sacher'e gidin ve şinitzel yiyin.

anasacher

Geceleri n'apılııır? Çok şey yapılır. Ama saat 6'dan sonra sokakta birilerini görmek imkansızdır. Ya evdeler, ya barda. Bermuda üçgeni diye adlandırılan bir yer var. Bir çok turistik bar ve gece klubünü burada bulabilirsiniz ama ben size derim ki FLEX'e gidin. Bu kadar güzel bir yere ben daha önce gitmedim. Babylon'u sevenler burada daha fazlasını bulacaktır, eminim. Bir de değişik bir uygulama var: Keyif veren her içecek serbest:)

flex

Offf... Yoruldum ve Viyana'yı özledim. Sonra gezilecek güzel yerlerden devam edeceğim. İyi bakın kendinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder